close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוכות בלוד כאירוע מכונן

ינון גולןכז תשרי, תשעב25/10/2011

חג הסוכות של הגרעין רני בלוד הפך את החג לחוויה משמעותית ומוננת עבור תושבי העיר המעורבת.

תגיות:
הלומדים בליל הושענא רבא
צילום: הגרעין התורני

סיומו של חג הסוכות ויום שמחת תורה הורגשו השנה ברחבי העיר לוד בצורה ממשית. מבקר שהיה מסתובב בשכונת רמת אשכול, אחת השכונות המעורבות בעיר לוד בה יש רוב גדול לציבור הערבי, היה פוגש את תלמידי המכינה הקדם צבאית בשכונה שרקדו עם ספרי התורה ותושביה היהודים של השכונה עד התחנה המרכזית ובשאר הרחובות המרכזיים שלה. ראש המכינה הרב עוזיאל חובב סיפר כי ההקפות בשכונה המעורבת רמת אשכול חיזקו מאד את תושביה היהודיים של השכונה. לדבריו "כבר בערב נצבעה במשך קרוב לשעה רחבת התחנה המרכזית בבגדי לבן ובעשרות ספרי תורה, לקול שירה חזק ומעגלים גדולים. לאחר מכן נסגר רחוב הרצוג המוביל לכיוון השוק ומעגל של תלמידי המכינה סגר את הרחוב למהלך של עוד חצי שעה. מעבר לכך גם למחרת לא היה יהודי בשכונה שלא הגיע לרקוד עם תלמידי המכינה. ראוי לציין את ברכות התושבים לתלמידי המכינה ותגובות מחוזקות נוספות שהגיעו אחרי החג על התפקיד החשוב שהמכינה לקחה בהרמת השכונה. לא ראי ריקוד של 30 איש כריקוד של 130 איש שאותו כולם רואים וכולם חשים ומרגישים".

חוויה דומה ניכרה בשאר רחבי העיר כשחברי הגרעין התורני יצאו, בליל החג ובבוקרו, מבתי הכנסת שלהם, אוהל אברהם, אביר יעקב, המרכזי ונווה נוף והסתובבו בעיר יחד עם חברי תנועות הנוער עזרא ובני עקיבא תוך כדי שירה וריקודים כשהם משמחים את התושבים בריקוד עם ספרי התורה. תהלוכות הריקודים הללו התקיימו בכל השכונות בעיר כשחברי הגרעין מלכתחילה מחלקים בניהם יחד עם תנועות הנוער את העיר לגזרות שונות ולאזורי פעילות שונים לכל בית כנסת ובית כנסת. הרקדות אלו שרגשו את התושבים הגיעו לשיא מיוחד בצעדה הגדולה של חברי בית הכנסת המרכזית ושכונת רמת אלישיב של הגרעין התורני שנפגשו עם תלמידי המכינה הקדם צבאית 'מעוז' ורקדו ברחובות המרכזיים של רמת אשכול בהמון עם גדול.

חוויה רוחנית זו שהסתיימה במוצאי החג בהקפות שניות מרכזיות בכיכר העירייה, כיכר קומנדו, היתה שיאו של מפעל עשייה נרחב של הגרעין התורני בכל ימי הסוכות שכלל חוג היערכות לחג שנערך על ידי בנות השירות הלאומי במתנ"ס דנוור לכלל תושבי העיר, פעילות ציבורית בסוכה העירונית שהוקמה בעיר וכן קיום מרכזי של ליל הושענה רבה בו לקחו חלק ראש העיר מאיר ניצן ורעייתו יחד עם מאות תושבים וילדיהם.

ראש העיר: לוד תעבור מהפכה חיובית בשנה הקרובה
ליל הושענא רבה שנחגג בעיר ברוב עם, בניצוחו של חבר הגרעין מרדכי רגב, החל במפגש מרגש של חברי הנהלת הגרעין עם ראש העיר ורעייתו בסוכתו של רב הגרעין הרב ישראל סמט. סוכתו של רב הגרעין ריכזה במהלך החג פעילות רבה כשחברי הגרעין ערכו בה גם שמחת בית השואבה גדולה עם תושבים רבים שבאו לקחת חלק בשמחת החג המסורתית.

בפגישה לקחו חלק הרב ורעייתו, ראש העיר מאיר ניצן ורעייתו, מנכ"ל העירייה עו"ד יאיר רביבו וכן חברי הוועד המנהל של הגרעין יחד עם מנכ"ל הגרעין שילה אדלר ואיש הגרעין וממייסדיו אהרון אטיאס. בשיחת הרעים שנוצרה במקום אמר ראש העיר כי בכוונתו לחולל בעיר לוד מפנה משמעותי. "אשקיע בפיתוח העיר ובבניה בה, אסדר את הכבישים בעיר ואפתור את בעיות התחבורה הקיימות בה". ראש העיר גם דיבר על כוונתו לשדרג את החינוך בעיר לוד כשאת השדרוג של החינוך הממלכתי דתי הבטיח מאיר ניצן לשדרג בשיתוף פעולה עם הגרעין התורני. הרב ישראל סמט הודה לראש העיר בשם חברי הגרעין והבטיח לראש העיר כי הגרעין כולה מאוחד בשאיפה לקדם את לוד וזאת מתוך הרגשת שייכות וחיבור לכלל תושבי העיר על גוניהם השונים.

ליל הושענא רבה בגרעין
כאמור בתום המפגש בסוכתו של הרב פנו הנוכחים יחד עם ראש העיר ורעייתו לערב הלימוד שארגן הגרעין בליל הושענא רבה. הלימוד שחולק לפי קבוצות הגיל השונות ושהובל על ידי הרב סמט קצר הצלחה רבה כשמאות מתושבי העיר לוקחים בו חלק פעיל ביותר. מוטי רגב מי שארגן את הערב בפעול מספר כי "חילקנו את הערב לפי קבוצות גיל כשהילדים קיימו פעילות עם המדריכים שלהם בבני עקיבא ובעזרא, שמעו אחר כך סיפורים על מסירות נפש באוקראינה וראו סרט. בני הנוער זכו לשיעורים מפי אנשי הצוות של האולפנא והישיבה התיכונית שנרתמו לחלוטין למען הערב וסייעו והמבוגרים שמעו שיעורים מפי הרב סמט, הרב יצחק לוי מישיבת הר עציון והרב מקובר. מבדיקה שלי הערב, שהחל בשעה שמונה ונגמר חצי שעה אחרי חצות, היה הצלחה רבה וקבלנו עליו פידבקים חיוביים רבים".

צמיחת הגרעין והמוסדות התורניים בעיר לוד
אחד הדברים המשמעותיים שנכרו השנה לעיני כל בפעילות הדתית בעיר לוד היא העוצמה המתגברת של המכינה הקדם צבאית 'מעוז' שפועלת ברמת אשכול וכן בעליית כוחו של הגרעין התורני 'אלישיב'. בנוגע למכינה אומר הרב עוזיאל חובב כי בשמחת תורה נכחו במכינה כ100 איש מכל המחזורים שלה. "שמנו השנה דגש על החדרת עוז התורה לשכונת רמת אשכול. בימים אלה שעם ישראל חושש מה יהיה בעקבות העסקה אמרה המכינה כי נגיל ונשיש בזאת התורה כי היא ורק היא לנו עז ואורה. ממנה הכח הגבורה והאור. המכינה תמשיך בעזה להגדיל את האור הזה במהלך כל השנה".

ד"ר צור שפיר יו"ר הוועד המנהל של הגרעין התורני מציין גם הוא כי "הגרעין קלט בקיץ 40 משפחות ואנחנו כבר מתקרבים ל300 משפחות שחברות בגרעין ופועלות יחד איתנו להעצמת והפרחת העיר לוד. זאת בנוסף לפעילות הקיימת של הגרעין בעיר, הכוללת רשת מעונות עניפה , 13 גנים עירוניים ואינטגרטיביים, 2 בתי ספר יסודיים, ישיבה תיכונית ובתוכה כולל , אולפנת צביה ומתנ"ס עירוני המנוהל ע" הגרעין".

בסיכום דבריו אומר ד"ר שפיר כי "לפנינו עוד חורף ארוך של פעילות עירונית וכן גם של קליטת מאות משפחות נוספות. הגרעין כולנו יחד עם תושבי העיר לוד, מלא באופטימיות וברצון להצעיד את כלל התושבים קדימה עד להבאת העיר לתפוס את המקום הראוי לה באזור עמק לוד ובמדינת ישראל כולה".

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה